apnet.gr

Η ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ

Δευ12102018

Last updateΤρι, 08 Απρ 2014 10pm

Back Βρίσκεστε εδώ: Home ΒΟΥΛΗ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ Στη Βουλή, σ/ν του ΥΠΕΣ για προσλήψεις, θεσμικά & οικονομικά ζητήματα των ΟΤΑ

Στη Βουλή, σ/ν του ΥΠΕΣ για προσλήψεις, θεσμικά & οικονομικά ζητήματα των ΟΤΑ

Δόθηκε χθες το μεσημέρι στη δημοσιότητα του σχέδιο νόμου του υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο «Επείγουσες Ρυθμίσεις Αρμοδιότητας του Υπουργείου Εσωτερικών». Στο σχέδιο νόμου υπάρχουν μια σειρά από ρυθμίσεις που αφορούν θεσμικά και οικονομικά ζητήματα της αυτοδιοίκησης, ενώ υπάρχει ειδική πρόβλεψη για προσλήψεις εποχικού προσωπικού και μετακίνηση υπαλλήλων με απόφαση των δημάρχων.

Παρακάτω παρουσιάζονται ορισμένα από τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου.

  • Στο άρθρο 7 προβλέπεται ότι οι συμβάσεις για πρόσληψη προσωπικού για την κάλυψη εποχικών ή πρόσκαιρων αναγκών, από δύο μηνών μετατρέπονται σε τετράμηνες μέσα σε συνολικό διάστημα δώδεκα μηνών, ενώ δεν υπάγονται στη διαδικασία έγκρισης της επιτροπής ΠΥΣ 33/2006, και στη διαδικασία και τα κριτήρια του νόμου 2190/94.

  • Στο άρθρο 11 εξαιρούνται της υποχρέωσης της επιτροπής ΠΥΣ 33/2006 οι προσλήψεις προσωπικού σε υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα.

  • Στο άρθρο 8 οι αποφάσεις των ΔΕΥΑ που αφορούν αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, εκποίηση περιουσιακών στοιχειών και λήψης  δανείων αποστέλλονται προς έλεγχο νομιμότητας.

  • Στο άρθρο 16 επιτρέπεται η ενδοδημοτική μετακίνηση υπαλλήλων από δήμο σε νομικά πρόσωπα ή σε άλλους φορείς του ίδιου δήμου με απόφαση του δημάρχου και με αίτημα του φορέα υποδοχής. Η μετακίνηση είναι διάρκειας πέντε ετών και μπορεί να παραταθεί για επιπλέον πέντε έτη αν κριθεί ότι υπάρχει υπηρεσιακή ανάγκη.

  • Με το άρθρο 22 ενεργοποιείται ο θεσμός του ελεγκτή νομιμότητας, ο οποίος είχε παραμείνει αδρανής.

  • Στο άρθρο 24 προβλέπεται ότι στη περίπτωση που εκδοθεί σε βάρος των αιρετών καταδικαστική απόφαση του Ποινικού Δικαστηρίου για πλημμελήματα ή καταδικαστική απόφαση σε πρώτο βαθμό για κακουργήματα, ο Ελεγκτής Νομιμότητας οφείλει να τους θέσει σε κατάσταση αργίας. Σε περίπτωση που εκδοθεί τελεσίδικη αθωωτική απόφαση αίρεται αυτοδικαίως η αργία και το διοικητικό μέτρο θεωρείται ως «ουδέποτε επιβληθέν».

  • Το άρθρο 32 προβλέπει ότι τα μέλη των διοικητικών συμβουλίων, ο πρόεδρος, ο διευθύνων σύμβουλος και οι γενικοί διευθυντές και διευθυντές της «Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.», της «ΠΕΤΑ Α.Ε.», του ΙΤΑ και του ΚΕΘΙ, υποχρεούνται να υποβάλλουν την ετήσια δήλωση για την περιουσιακή τους κατάσταση σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και να τη δημοσιοποιούν με ανάρτηση στην ιστοσελίδα του νομικού προσώπου.

  • Στο άρθρο 19 προβλέπεται η υποχρέωση υποβολής δηλώσεων «πόθεν έσχες» από τον περιφερειάρχη, τον αντιπεριφερειάρχη και τα μέλη της οικονομικής επιτροπής.

  • Με το άρθρο 40 προβλέπεται ότι με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου μπορούν να χρηματοδοτηθούν οι σχολικές επιτροπές των δήμων επιπλέον της τακτικής επιχορήγησης που λαμβάνουν.

  • Με το άρθρο 51 καθιερώνεται το ακατάσχετο της μισθοδοσίας των υπαλλήλων μέχρι δύο μήνες, στις περιπτώσεις δήμων με οφειλές.

  • Με το άρθρο 53 ρυθμίζονται οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τους δήμους, προβλέποντας για τα πιο μεγάλα ποσά την καταβολή έως και 100 δόσεων.

  • Με το άρθρο 4 ενεργοποιείται νέα διαδικασία εκλογής του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης. Με τη ρύθμιση προβλέπεται ότι σε περίπτωση αδυναμίας επιλογής σε τρεις ψηφοφορίες, ο συμπαραστάτης θα επιλέγεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.

  • Με το άρθρο 28 καθιερώνεται το μητρώο ΝΠΔΔ (νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου) και επιχειρήσεων των δήμων και των περιφερειών.

  • Στο άρθρο 34 υπάρχει η πρόβλεψη, τακτικοί υπάλληλοι δήμων και περιφερειών που παραιτούνται υποχρεωτικά για να συμμετάσχουν ως υποψήφιοι στις εκλογές, επανέρχονται στην υπηρεσία τους εάν δεν εκλεγούν ή σε περίπτωση εκλογής τους για οποιοδήποτε λόγο λήξει η θητεία τους.

Επίσης παρέχεται η δυνατότητα στο δημοτικό συμβούλιο να αποφασίσει το κλείσιμο ζημιογόνου δημοτικής επιχείρησης. Ρύθμιση η οποία κρίθηκε αναγκαία καθώς υπήρχαν περιπτώσεις αδρανών ή προβληματικών δημοτικών επιχειρήσεων, οι οποίες επιβαρύνουν με χρέη τους δήμους.

Τέλος προστίθεται στις αρμοδιότητες της περιφέρειας η δυνατότητα επιχορήγησης φιλανθρωπικών σωματείων και ιδρυμάτων, των οποίων ο σκοπός αναφέρεται στην προστασία ανηλίκων που αντιμετωπίζουν προβλήματα εγκατάλειψης ή κακοποίησης.

Πηγή: localit.gr

 

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ»

Η ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Χρήσιμες πληροφορίες